Sık Sorulan Sorular
28 Kasım 2023

GÜNGÖREN AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ SIK SORULAN SORULAR
 

1.) Kurumunuzda muayene olabilmek için nasıl randevu alabilirim?

İnternet randevusu almak için merkezimiz sitesindeki MHRS linkini ziyaret ediniz. Telefonla randevu almak için 182 numaralı telefonu arayınız.

2.) Kurumunuzda nöbet polikliniği var mı?

Kurumumuzda nöbet tanımlaması bulunmakta olup, acil şikâyetlerle başvuran hastalarımıza mesai saati içerisinde ilk muayene polikliniklerimizde, hafta sonu 08.00-17.00 saatleri arasında nöbet polikliniğinde hizmet vermekteyiz.

3.) 18 yaş altında birey ebeveyni olmadan muayene olabilir mi?

Merkezimizde 18 yaş altı bireylerde yasal ebeveyni olmadan muayene ve diğer ağız diş sağlığı tedavi işlemleri yapılmamaktadır.

4.) Randevu saatimden ne kadar önce kurumunuza başvurmalıyım?

Hastalarımızın randevu zamanından 15 dakika önce poliklinik sekreterine başvurmasıyla tedavi süreci başlar. Poliklinik sekreteri, hastaların kimlik bilgilerini kontrol ederek, otomasyon işlemlerini başlatır.

5.) Engelli hastalarınız için merkeziniz ne gibi imkânlara sahiptir?

Öncelikle merkezimize gelen engelli hastalarımız, bakanlığımızın yayınlamış olduğu 2010/73-80 no’lu genelgesine istinaden her birimimizde öncelikli hasta hakkına sahiptir. Merkezimiz engelli hastalarımız için; engelli otoparkı, engelli yardım butonu, hastane yerleşkesi kabartma haritası, engelli yürüme şeritleri, engelli tuvaleti, asansör gibi donanımlara sahiptir. Beden dili (işaret dili) eğitimi almış çalışanımız mevcuttur.
%40 ve üzerinde özürlü kişilerin özel sağlık hizmeti sunucuları ile Kurumla sözleşmesi olmayan resmi sağlık hizmeti sunucularındaki diş ünitelerinde yapılan diş tedavilerinin ödenebilmesi için, özürlülük durumu belgelendirilmelidir. Bu hastalar Sağlık Bakanlığına bağlı ağız ve diş sağlığı merkezleri (ADSM), ağız ve diş sağlığı hastaneleri, ağız ve diş sağlığı eğitim ve araştırma hastaneleri veya üniversitelerin diş hekimliği fakültelerince üç diş hekimi tarafından sağlık kurulu raporu düzenlenmesi halinde, özel sağlık hizmeti sunucuları ile Kurumla sözleşmesi olmayan resmi sağlık hizmeti sunucularındaki diş ünitelerine başvurabilirler. Sağlık kurulu raporunda, yapılacak ağız ve diş sağlığına ilişkin tedaviler açıkça belirtilmelidir.

6.)Kurumunuzda SGK geçerli mi? Ücretli hasta muayenesi var mı?

Kurumumuz T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı bir kamu hastanesidir. SGK geçerlidir. İlaveten sigortasız vatandaşlarımızın ücretli olarak muayenesi yapılabilmektedir.

7.)Kurumunuzda Çocuk Diş Hekimi Uzmanı var mı?

Kurumumuzda Çocuk Diş Hekimi Uzmanı (pedodonti uzmanı) bulunmaktadır.

8.)Kurumunuzda Çene Cerrahi Uzmanı var mı?

Kurumumuzda Çene Cerrahi Uzmanı bulunmaktadır. Kimliğiniz ile Merkezimiz 182 no’lu telefonla veya MHRS ile entegre kliniklerimize başvurmanız ve ilk muayenenizin yapıldıktan sonra Ağız Diş Çene Cerrahisi Kliniğimize sevk edilmeniz gerekmektedir

9.)Kurumunuzda yeşil kartlı hasta kabul ve yönlendirme nasıl yapılmaktadır?

Kurumumuzda tedavileri mümkün olan hastaların randevu almaları koşuluyla tedavileri yapılıyor. Genel kliniklerde tedavisi mümkün olmayıp uzman hekimlerde tedavisi mümkün olan hastalarında randevu almaları şartıyla tedavileri yapılıyor. Uzman kliniklerde tedavisi mümkün olmayan hastalar üniversitelerin diş hekimliği fakültelerine genelgeye göre randevusu olması şartıyla (üç gün içinde) sevk verilebiliyor. Sevkte branş kodu üniversitenin talebi ile verilir.

10.)Öncelikli hastalar kimlerdir?

Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar),
Özürlüler (Değişik 2010/80 sayılı Genelge),
Hamileler,
65 yaş üstü yaşlılar,
Yedi yaşından küçük çocuklar,
Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malül ve gaziler ve aileleri
Hizmetteki TSK, J.Gn. K.lığı rütbeli personeli,
Öncelikli olarak garnizon dışından sevkle gelenler olmak üzere, hizmetteki TSK, J.Gn. K.lığı personeli ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler,
 
11.)Kurumunuzda implant tedavisi yapılıyor mu?

Kurumumuzda implant tedavisi işlemi yapılmamaktadır.

12.)Kronik sistemik bir hastalığım var. Dental tedaviler öncesi nasıl bir yol izlemeliyim?

Öncelikle kliniğimize gelmeniz, klinik muayenenizin yapılması, gerektiği takdirde diğer branş doktorları ile konsültasyon yapılması gerekmektedir.

13.)Diş Filmi Çektirmemizin Amacı Nedir?

Dişleri barındıran ve gözle görülmeyen kemik içi yapıların durumunun izlenmesi, var olan diş/dişeti rahatsızlıklarının kök ve kemik ile olan ilişkilerinin belirlenmesi amacıyla diş filmi çektirilir. Bu da başlangıçta var olan ya da dışarıdan gözle görülemeyecek rahatsızlıkların
teşhis edilmesine ve erken tedavisine olanak sağlar. Ağız içerisindeki diş yapısı bozuklukları, herhangi bir iltihap varsa hangi dişten kaynaklandığı, diş köklerinde mevcut olan kırıklar, tümör ve kistler için röntgen çekmek en doğru sonucu verir.

14.)Kurumunuzda diş teli takılıyor mu?
Kurumumuzda ortodonti uzmanı bulunduğu için bu işlem yapılmaktadır. MHRS üzerinden randevu alabilirsiniz.

15.) Ortodontik tedavinin süresi nedir?
Vakanın durumuna ve hasta yaşına bağlı olarak 6 ay ile 36 ay arasında değişebilir.

16.) Diş protezlerimi ne zaman yeniden yaptırabilirim?

Hareketli ve sabit protezlerin yenilenme süresi 4 yıldır. Bu süreden önce yenilenen protez bedelleri Kurumca ödenmez. Ancak, trafik kazası sonucu oluşan ağız ve çene travmalarında bu süre dikkate alınmaz.

17.) Ne Sıklıkta Dişlerimi Muayene Ettirmem Gerekir?

Düzenli şekilde fırçalanan dişlerin ağrımaması, problem olmadığı anlamına gelmemektedir. En az altı ayda bir ayrıntılı bir diş kontrolünün yapılması gereklidir.

18.) Kurumunuzda Genel Anestezi Altında Hizmet Verilmekte midir?

17.01.2023 tarihi itibariyle İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı 3 bünyesinde bulunan İstanbul Bağcılar Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine yönlendirme yapılmaktadır.