Online İşlemler
Site Haritası
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
Ana Sayfa
Kurumsal Yapı
Tarihçe
Organizasyon Yapısı
Vizyonumuz / Misyonumuz
Değerlerimiz
Yönetim
Başhekim
İdari ve Mali Hizmetler Müdürü
İdari ve Mali Hizmetler Müdür Yrd.
Hekimlerimiz
Personel
Uzman Diş Hekimi
Diş Hekimleri
Sağlık Personeli
Diğer Personel
Teknik Personel
4-D Sürekli İşçi Personeli
Diş Klinik Yardımcısı (4-D Sürekli İşçi)
Şoför (4-D Sürekli İşçi)
Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni (4-D Sürekli İşçi)
Temizlik Personeli (4-D Sürekli İşçi)
Güvenlik Personeli (4-D Sürekli İşçi)
Birimlerimiz
İdari Birimler
Kalite Yönetim Birimi
Hasta Hakları Birimi
Çalışan Hakları Birimi
Sivil Savunma Birimi
İnsan Kaynakları,Özlük Birimi,Gelen Evrak Birimi
Eğitim Birimi
Mutemetlik Birimi
Gelir Tahakkuk Birimi
Gider Tahakkuk Birimi
Satınalma Birimi
Medikal Biomedikal Ayniyat Depo Birimi
Arşiv Birimi
Güvenlik Birimi
Vezne Birimi
Sterilizasyon Birimi
Tıbbi Birimler
Evde Sağlık Kliniği
Enteğre Klinikler
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Kliniği
Endodonti Kliniği (Kanal Tedavisi)
Protetik Diş Tedavisi Kliniği (Protez )
Pedodonti Kliniği (Çocuk Diş Hekimliği)
Periodontoloji Kliniği (Diş Eti Hassasiyeti)
Genel Anestezi Diş Hizmetleri Kliniği
Mesai Dışı Çalışma-1
Mesai Dışı Çalışma-2
Nöbet Kliniği
İlk Muayene Kliniği
Protez Laboratuvarı
Radyoloji Birimi
Teknik Birimler
Biomedikal Teknik Servis Birimi
Mekanik / Teknis Servis Birimi
Bilgi İşlem Birimi
İletişim
Güngören Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi
Esenler Semt Polikliniğimiz
Personel Listesi
Fotoğraf Galerisi
İletişim
select
T.C. Sağlık Bakanlığı
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
İstanbul Güngören Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi
01/02/2018
Ana Sayfa
Hasta Sorumlulukları
+
-
Sıfırla
Hasta Sorumlulukları
Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını boyutlandırmamız mümkündür. Kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
1. Genel Sorumluluklar
1.1.Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
1.2.Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
1.3.Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
2.1.Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
2.2.Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
3.1.Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
4.1.Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
4.1.Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır .
4.2.Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
4.3.Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
4.4.Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
4.5.Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
5.1.Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
5.2.Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
5.3.Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
5.4.Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
Kapat